18 Nisan 2010 Pazar

BU SİTEYE ERİŞİM MAHKEME KARARI İLE ERTELENMİŞ MİDİR ÇALIŞTAYI


Zaman zaman, ya da bazı siteler için uzun zamandır kalıcı olarak görmekte olduğumuz mesaj için oluşturulan çalıştay 20-22 Nisan 2010 tarihleri arasında Sapanca Kartepe'de gerçekleşecek. "İnternet sitelerini yasaklama" adı verilen çalıştayın ilki daha önce Abant'da gerçekleşmiş. İki gün süreceği belirtilen çalıştayın ilki kaç gün sürmüştü bilmiyorum ama bayağı bunaltıcı geçiyor olacak ki oksijen oranı yüksek bölgelerde gerçekleşiyor.

Gazetenin verdiği bilgiye göre çalıştayda konuşulacak konular ;

-site engellemeleri,
-bilişim suçları,
-bu alandaki kanunlar 
-teknoloji ve bilişim dünyasının sorunları.

Yine verilen bilgiye göre bu ana başlıklar altında ilk kez tartışılacak konular arasında mobil içerik ve SMS ile propogandanın yasaklanması konularıda masaya yatırılacak. Hızla ilerleyen iletişim teknolojileri de haliyle pek çok konuyu da beraberinde getiriyor. SMS ile propoganda ile kastedilen siyasi içerik paylaşımı ise eğer, umuyorum ki istenmeyen spam SMS'lerin engellenmesi için bir yol bulunabilir.

Bu arada mail ve SMS ile siyasal propoganda yapmayı engellemek ile ilgili seçim maddesini de içeren yasa henüz Sayın Cumhurbaşkanımızın onayını bekler durumdaymış öğreniyorum ki. Gerçi bugune dek herkesin eline geçmesine rağmen şükür ki herhangi bir siyasi partinin eline geçmedi cep telefon numaram ama, anlıyorum ki başımıza bu da gelebilir.

Ayrıca site veya mail yoluyla paylaşılan içerik anlamında servis sağlayıcıların sorumluluklarınında nerede başlayıp nerede biteceği konusuda tartışılacak konular arasında yer alıyormuş. Etik olarak servis sağlayıcıların içerik konusunda herhangi bir sorumluluk kabul etmiyor olacağı düşünülmesine rağmen ülkemizde ve dünya da açılmış bu türden davalar olduğu da gazete haberinin detayları arasında yer alıyor.

Sanıyorum gerçekten çok geniş konuların oldukça uzun sürelerce hukuki, toplumsal ve kişisel açıdan ele alınarak konuşulması gerekecek. İki günlük bir sürede varılacak sonuçları merak ediyorum doğrusu. Ayrıca yapılıyor mu bilmiyorum ama, bu tür çalıştayların belkide teknoloji ağırlıklı kanallarda yayınlanması da taraftarıyım ki, güncelin içinde sıklıkla kullandığımız bu teknolojiler ile yapılabilenleri, örnek teşkil edecek olayları ve alınacak önlemleri bilirkişilerin ağzından toplumun pek çok kesiminin, özellikle gençlerin öğrenmesinde fayda olduğunu düşünüyorum. Seksen kişilik katılımın sağlanacağı ifade edilen haberde katılımcılar hakkında detaylı bilgi verilmiyor olsa da umuyorum ki psikologlarda yer alıyordur.

Geçen gün birlikte çalıştığım uzman piskolog bir arkadaşımdan öğrendiğime göre yaş gruplarına göre gençlerin boyutlu düşünme yetenekleri farklılık gösteriyormuş. Yani yapılan davranışın yaş grubuna göre bir yada iki adım sonrasını düşünebiliyor daha sonrasını düşünemiyorlarmış. İnternet ortamında gerçekleşen ve suç niteliği taşıyan davranışlardan kendilerini koruyabilmeleri için gençlerin bu konuda bilgilendirilmeleri gerçekten çok önemli. Örneğin şaka mahiyetinde face book ya da benzeri sosyal paylaşım sitelerine konan videolarala başlarına açabilecekleri işler konusunda ciddi olarak bilgilendirmeye ihtiya duyan bırakınız genci, yetişkin binlerce internet kullanıcısı var.

Fasulye

kaynak gazete : haberturk.com

Hiç yorum yok: